Generator Y // na orkiestrę i elektronikę (chromatofony, cirklotrony) - Jarek Kordaczuk
Utwór z udziałem publiczności, młodych wykonawców obsługujących 4 chromatofony. Koncert w filharmonii, koncert familijny. Filharmonia dla dzieci. Muzyka współczesna dla dzieci. Muzyka klasyczna dla dzieci.

Generator Y Generator X na orkiestrę i elektronikę (chromatofony, cirklotrony) muzyka, projektowanie dźwięku: Jarek Kordaczuk Zamówienie: Filharmonia w Szczecinie Generator Y Generator Yna orkiestrę i elektronikę (chromatofony, cirklotrony)muzyka, projektowanie dźwięku: Jarek KordaczukWykonawcy:Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczeciniedyrygent - Jarek KordaczukorazKwartet chromatofonowydyrygent kwartetu chromatofonowego, cirklotrony - Izabela KościeszaPremiera:Filharmonia w SzczecinieMarzec 2021 *     *     * Chromatofony zbudowane są z czujników koloru RGB i oprogramowania przekładającego odczytane kolory na dźwięki. Młodzi współwykonawcy "Generatora Y" odczytują kolory z wcześniej przygotowanych obrazów (grafik) przykładając chromatofony do ich powierzchni. W ten sposób obrazy te stają się źródłem pętli rytmicznych stanowiących rytmiczną kanwę utworu. Zmiany struktur tych pętli realizowane są na podstawie odczytu wskazówek kompozytora zawartych w graficznych symbolach wyświetlanych na ekranie. W odczytywaniu ich pomaga młodym wykonawcom dyrygentka kwartetu chromatofonowego, Izabela Kościesza. W łącznikach pomiędzy głównymi częściami utworu staje się ona performerką, która pobudza dźwięki i kształtuje ich przebieg za pomocą dwóch cirklotronów trzymanych w dłoniach. Są to w istocie czujniki żyroskopowe i akcelerometryczne, w których zmieniające się odczyty parametrów zamieniane są na zdarzenia muzyczne. Naturalnie głównym i najbardziej wielobarwnym "generatorem" dźwięków jest tu orkiestra wplatająca najprzeróżniej (często niestandardowo) artykułowane brzmienia w struktury rytmiczne realizowane poprzez narzędzia elektroniczne. Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Izabela Kościesza Utwory sonokinetyczne Małgosia Wawruk Matryca sensoryczna Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Jarek Kordaczuk
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne
Muzyka improwizowanaUtwory sonokinetyczne

Generator Y

Generator X
na orkiestrę i elektronikę (chromatofony, cirklotrony)

muzyka, projektowanie dźwięku: Jarek Kordaczuk

Zamówienie: Filharmonia w Szczecinie


Generator Y
Generator Y
for orchestra and electronics (chromatophones, cirklotrones)

music, sound design: Jarek Kordaczuk

Performed by Szczecin Philharmonic Symphony Orchestra
conductor - Jarek Kordaczuk


Generator Y
na orkiestrę i elektronikę (chromatofony, cirklotrony)

muzyka, projektowanie dźwięku: Jarek Kordaczuk

Wykonawcy:
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
dyrygent - Jarek Kordaczuk
oraz
Kwartet chromatofonowy
dyrygent kwartetu chromatofonowego, cirklotrony - Izabela Kościesza

Premiera:
Filharmonia w Szczecinie
Marzec 2021

*     *     *

Chromatofony zbudowane są z czujników koloru RGB i oprogramowania przekładającego odczytane kolory na dźwięki. Młodzi współwykonawcy "Generatora Y" odczytują kolory z wcześniej przygotowanych obrazów (grafik) przykładając chromatofony do ich powierzchni. W ten sposób obrazy te stają się źródłem pętli rytmicznych stanowiących rytmiczną kanwę utworu. Zmiany struktur tych pętli realizowane są na podstawie odczytu wskazówek kompozytora zawartych w graficznych symbolach wyświetlanych na ekranie. W odczytywaniu ich pomaga młodym wykonawcom dyrygentka kwartetu chromatofonowego, Izabela Kościesza. W łącznikach pomiędzy głównymi częściami utworu staje się ona performerką, która pobudza dźwięki i kształtuje ich przebieg za pomocą dwóch cirklotronów trzymanych w dłoniach. Są to w istocie czujniki żyroskopowe i akcelerometryczne, w których zmieniające się odczyty parametrów zamieniane są na zdarzenia muzyczne. Naturalnie głównym i najbardziej wielobarwnym "generatorem" dźwięków jest tu orkiestra wplatająca najprzeróżniej (często niestandardowo) artykułowane brzmienia w struktury rytmiczne realizowane poprzez narzędzia elektroniczne.